torsdag den 11. august 2011

Butterdejslinser



(Okaj, de blev ikke lige helt så kønne som der stod de skulle blive - jeg er ingen sand kagekone!)

Nå men linserne er noget af det mest simple jeg nogensinde har lavet i mit lille køkken. Jeg fandt opskriften i et eller andet tosset dameblad og tænkte: Det der, det kan jeg da godt finde ud af!
Jeg lavede lidt om i opskriften, så "min" opskrift lyder sådan:

Nedkølet butterdej
200 gram marcipan
6 æggehvider
4 tsk flormelis
syltetøj ( Dette var min helt store ændring, da de ville have brugt enten appensin- eller abricossyltetøj, og min kæreste han er ikke typen der ville hive sig ud i den slags.Jeg brugte hindbær.) (resten af ændringerne er egentlig kun en fordobling af det hele, da det så passede til de 12 butterdejs forme, jeg fik ud af en plade butterdej)

Fremgangsmåde:

Stik butterdejen ud, så den er lidt større end hullerne i din "muffinform" (sådan en enten hård eller gummiagtig plade med huller i)
Sæt dem i så de hviler mens du laver fyldet.

Fyld:
Riv marcipanen i stykker. Tilsæt æggehvider og flormelis og rør det sammen.

Put en klat syltetøj i bunden. Tilsæt fyldet oven i. Brug det sidste butterdej til at ligge oven på hver linse i et kryds. Bag ved 200 grader i ca 15 min.

How simple can it be?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...