fredag den 26. august 2011

Carina Nordenstam

Af min mor fik jeg i studentergave denne smukke ring. Ringen er designet af min mor i samarbejde med guldsmeden Carina Nordenstam. Ringen er lavet af min oldemors guldarmbånd der er smeltet om. Ringen er 3-delt, yndig, anderledes og helt perfekt!

Også min mor selv har fået en "hjemme designet" ring. Min mor har en tattoo på sin fod med mit og min brors navn. Ud for mit navn er der en stjerne og ud for min brors et hjerte. Ringen har samme symboler og stjernen er nederst, da jeg kom først til. Også stjernen er symboliseret på min ring.

Jeg har fået lov til at stille den dygtige Carina nogle få spørgsmål om hende selv og hendes smykker:

Hvorfor valtge du at blive guldsmed?:
"Jeg valgte at blvei Guldsmed fordi det føltes som det eneste rigtige, da jeg startede på Grundforløbet til Ædelsmed/Guldsmed i 2010. Et helt nyt univers åbnede sig og jeg fik leve ud min kreativitet og nysgerrighed med håndværk og design. Jeg har vokset op med at tegne og male, og har altid syntes at det er sjovt at lave kreative ting. Design og håndværk har en stor plads i mit hjerte, og i min guldsmede verden, kombinerer jeg de to ting"

Hvor får du din inspiration fra?:
"Jeg inspireres af det visuelle rum (arkitektur, natur, bybilledet etc.) og oplevelser i livet"
"Der står på min blog: Illustrativ enkelhed og grafiske linier, der afspejler Nordenstams udtryk. Nordenstam arbejder med ædle metaller og sten, med stor passion og respekt for håndværk og materialer. Nordenstam inspireres af det visuelle rum og oplevelser i livet. Det minimalistiske design møder, leg ogbevægelse"

Jeg har her valgt mine absolutte favoritter fra Carina's blog: (i bør virkelig tjekke hendes fantastiske smykker ud!)




2 kommentarer:

Guapizimo sagde ...

Hvor er de flotte de ringe og fantastisk der er noget historie/Symbolik i dem!

Frk Seistrup sagde ...

Mange tak :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...