søndag den 12. februar 2012

Seafood restaurant

Efter en hyggelig tur i sømandskirken smuttede AS og jeg en tur i Megabox. Jeg fik brugt alt for mange penge, men nu er der da lidt til at gøre mit værelse meget mere hyggeligt. Efterfølgende smuttede vi til The Giverny, hvilket er det område jeg bor i. Vi læssede vores ting af og smuttede til Sai Kung by for at spise aftensmad. Vi valgte en tilfældig seafood restaurant som var godt besøgt og slog os ned, uden at vide hvad vi gik ind til. Tjeneren vrøvlede lidt på kineser engelsk og vi fangede ikke ret meget af hvad han ville fortælle os. Vi slog op i menú kortet og kunne hverken finde op eller ned i det system de havde. Som jeg viste i blogindlægget igår, er restauranterne fyldt med store tanke af fisk og skaldyr som man selv kan vælge. Vi gik forgæves op for at se om vi kunne gennemskue deres system, men måtte gå tilbage på vores pladser. Efter ca 20 min uden held med at få bestilt noget mad, hev vi fat i en gut der måtte guide os hele vejen igennem. Vi gik op til montrene og udvalgte os en hummer og en portion muslinger af en art. Herfra sagde vi bare ja til hans forslag om tilberedning og håbede på det bedste. I al forviringen fik jeg også bestilt nogle ris og en gang bok choy (en slags kål som er billig og meget brugt i maden her i Hong Kong).
AS og jeg endte derfor ud med 4 forskellige retter. Først ankom muslingerne. De var super lækre. Dejlig spicy og lækre grøntsager til. Derefter kom vores famøse Hummer (240 hkd) med nudler og sovs lidt ala bearnaise. Det var meget lækkert og utrolig fedtet. Vores fingre var snasket ind i sovs, men vi hyggede os meget med det. Jeg så et par kinesere sidde og grine lidt med. Da de sidste to retter kom ind var vi begge ved at være godt mætte, alligevel måtte vi jo smage på sagerne. Alt i alt en super sjov og fedtet oplevelse. Næste gang tror jeg vi dropper hummeren og snupper en masse forskellige lækre muslinger.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...