onsdag den 25. januar 2012

Kinesisk nytår

Som nogle måske ved, har det lige været kinesisk nytår. Herovre fejres det af 2 dage. Mandagen bestod af parade lige neden for hvor vi bor. Jeg havde høje forventninger og må desværre nok indrømme, at jeg blev en anelse skuffet. Jeg kunne INTET se, da menneskemængden var forfærdelig stor. Heldigvis kom der midt under showet, en storskærm op, så jeg kunne følge lidt med alligevel. Udover dette gik der virkelig lang tid mellem de forskellige sektioner, så en stor del af starten var ren og skær venten. Jeg forsøgte at tage lidt billeder af paraden trods mit dårlige udsyn, men mange af dem er altså taget af storskærmen - jeg beklager! :-)











Tirsdag var den helt store fyrværkeriaften. Jeg var som fortalt blevet inviteret til fest hos præsten fra den danske sømandskirke. Her lagde vi ud med en gang buffet, for derefter at gå op på tagterrassen hvor fyrværkeriet startede kl 20.00
I Hong Kong samler man fyrværkeriet, det er private folk der fyrer af. Ude midt på vandet lå der 3 både som sammen lavede et kæmpe show. (Den ene båd var 3 min bagud - i think somebody is going to be fired! - ja mit engelsk er sikkert lige så godt som alle de andre kineseres ;) )
Efter det flotte show smuttede vi ind i varmen igen (JA - her er KOLDT! :-( ) Stemningen var fin, mange af menneskerne kendte hinanden i forvejen, så det var let nok for dem, at være med i div samtaler. Det første lange stykke tid sad jeg bare og lyttede lidt med rundt omkring. Jeg er ikke så god til selv at tage initiativ, men da først alkoholen begyndte at virke en smule, løsnedes stemningen helt automatisk. Jeg fik snakket med flere af de unge, men så absolut også de mere "voksne". Bla faldt jeg i god snak med kirkens pianist Fan. Hun var super sød og en anelse fuld. Jeg fik hendes nummer og hun har nu lovet mig at vise mig byen - nu må vi se om hun kan huske det! ;-)
Jeg snakkede også med de to assistenter fra kirken- Sara og Adonis. Derudover med præsten, en der blev kaldt Lynge og en der hedder Nikolaj, som ligesom jeg er helt ny her. Vi byttede numre og aftalte at skulle snakkes ved igen.
Jeg kan super godt lide at der bliver taget så godt imod alle her. Man snakker med alle og skaber måske nogle kontakter som man ikke ville have gjort derhjemme. Man er nødt til at springe ud i det, hvilket jeg har svært ved, men der er altså ingen vej uden om - og det endte jo så med at være super godt igår! :-)

Jeg tog en kæmpe bunke billeder af det smukke fyrværkeri. Her et lille udsnit:











4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser nu alligevel rigtig sjovt ud :)

Frk Seistrup sagde ...

Hehe, ja, det var også okay, men havde troet at de gik liiiidt mere amok her i HK :)

Kendte sagde ...

Godt nytår!

Frk Seistrup sagde ...

Tak ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...