søndag den 22. januar 2012

Den danske sømandskirke

Som tidligere fortalt skulle vi i dag et smut ud til den danske sømandskirke. Der kom overraskende mange mennesker, dog ikke mere end to andre unge. Vi var primært taget derud, for at jeg kunne møde nogle unge mennesker, men trods det lave antal, gik jeg bestemt ikke tomhændet derfra. Sara, som var en af de to unge, arbejder som assistent for præsten og står for nogle arrangementer for de danskere der er tilmeldt sømandskirkens email  liste. Her inviteres man både til frokoster og andet spas.
Hun fik min mail og ville kontakte mig næste gang der skulle ske noget spændende. Derud over gav hun mig en email adresse på en dansk 19 årig pige som også arbejder her i HK som barnepige. Sara synes at det ville være oplagt hvis jeg smed en mail afsted. Det er hermed gjort og jeg venter i spænding på et svar fra hende. Jeg er normalt ikke god til bare at springe ud i sociale aktiviteter med folk jeg ikke kender, men det er jeg lidt nødt til her. Sikke en masse grænser der allerede har rykket sig.
Udover at jeg fik smidt en mail afsted, modtog jeg allerede senere på dagen en mail fra Sara og Adonis (den anden assistent i kirken) hvor de spurgte om ikke jeg havde lyst til, at være med til spisning og se fyrværkeri nu på tirsdag. Det er ved at være tid til det kinesiske nytår, og tirsdag er den helt store fyrværkerifest. Jeg har takket pænt ja tak og ser helt klart frem til, at møde en masse nye mennesker.


Efter kirken ville jeg finde et sted hvor jeg kunne få ordnet negle. Men det virker lidt som om alle søger ud af byen her til nytår, for det var helt umuligt at finde et sted selvom jeg på 1 vej kunne finde 4 steder der lavede negle. Jeg blev slæbt op og ned i flere opgange for hver gang at få at vide at jeg skulle enten vente en halv time eller komme tilbage kl 16. Hm, ingen fine negle, men tog et smut i noget så eksotisk som H&M og endte med at købe det halve af butikken.
Jeg sender altså snart et brev hjem til mor og far hvor der står "SEND FLERE PENGE - HER ER ALT FOR MEGET AT KØBE"
Skal forresten lige hilse og sige at godt nok har Zara i DK mange lækre ting, men hold helt ferie for en Zara de har her i centeret. Jeg kunne købe det hele. Nå nok om mine shopping problemer og tilbage til noget lige så ufornuftigt - jeg skal se Lykke! :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...