onsdag den 1. februar 2012

Lidt om bloggen, mad, dyr, tøj og flytning!

Der er flere der spørger hvorfor jeg ikke blogger hver dag. Jeg har faktisk et ret godt svar til det, men jeg har også en ide til at blogge noget mere her fra den anden side af jorden.
Grunden til at jeg ikke blogger herfra hver dag, er at jeg har på fornemmelsen, at det kun er de Hong Kong relaterede ting i vil høre om. Da jeg jo ikke er på ferie her, men rent faktisk skal bo her de næste 5-6 måneder, vil jeg komme til, at have en helt normal hverdag. Selvfølgelig har jeg mulighed for at tage ud at opleve, men jeg vil også komme til at have dage hvor jeg bare tilbringer tiden hjemme, eller samme steder som jeg før har vist jer.  Førhen var min blog en livsstils og mode blog, og jeg skrev om alt hvad jeg foretog mig af spændende ting, hvad jeg havde på af tøj og hvad jeg lavede af mad. Jeg tænker faktisk, at jeg vil mixe det hele lidt sammen, så jeg kommer til at skrive om alt fra mine vilde udflugter til hvad jeg lavede af aftensmad til hele familien igår.
Lad os starte med sidst nævnte:

Vi har valgt at hver person har sin egen mad dag. Ca 2 hver uge og 1 dag hvor vi spiser ude. Igår var det min tur til at være kreativ, og jeg diskede op med dette;



Min oprindelige ide var at gå efter denne opskrift, men da det ikke var butterdej vi havde indkøbt, og jeg havde ændret fyldet lidt, blev det nok slet ikke det samme som i opskriften.

Det endte med, at vi fik ruller (?) med flødeost, kylling, feta, oliven, løg og spinat. Dertil fik vi en håndhakket råkost. Der er intet rivejern i denne lejlighed, og vi kunne ikke finde ud af køkkenmaskinen. Jeg hakkede og hakkede, det endte med at jeg lavede mad i 2,5 time.

Hvis jeg nu skal tage lidt hul på hvad jeg har fået dagene til at gå med, kan vi starte mandag hvor Jens og jeg tog på Space Museum. Det var ingen succes, Jens var sur hvilket ikke rigtig gav mig mulighed for at fordybe mig i sagerne, det eneste jeg så, var at man kunne prøve at gå som man gør det i rummet.
Jens og jeg gik hurtigt ud, så det eneste billede jeg fik var dette (fra gift shoppen);


Tirsdag hyggede vi hele dagen. Fik lavet lidt praktiske forberedelser til flytningen, som skal foregå i den kommende weekend. Vi glæder os alle sammen rigtig meget til at komme på plads i Sai Kung. I dag overtog Jacob nøglen til huset, imorgen kommer møblerne fra Danmark, fredag eller lørdag flytter vi! :-)

I dag smuttede Jens og jeg en tur på posthuset, efter mindre forvirring var vores mening at vandre videre til "The ladies market" men af en eller anden årsag farede vi vild. Jeg tror vi gik forkert allerede da vi gik ud fra posthuset. Nå, men det gav os alle tiders mulighed for at udforske en ny del af byen, og i vores udforskning fandt vi en vej fyldt op med dyre butikker. Har var alt lige fra fisk til hundehvalpe. Det gjorde ondt i mit hjerte at se hvordan de små stakler var sat ind i små bure med hullet "gulv" under dem. De fleste lå bare helt udmattede og sov, mens nogle få sloges med hinanden. Jeg så to hvalpe der havde sår på kroppen - det gjorde ondt i mit dyre elskende hjerte! Der var små bure fyldt op med katte der var alt for store til at være der, fisk i små bitte poser uden ilt tilføring. Suk. Jeg ved godt at man nogle steder spiser hunde her i Kina, så det er da klart en forbedring af hvordan dyrene bliver behandlet, og jeg ved godt, at vi også hjemme i Danmark behandler nogle dyre elendigt. Men jeg synes virkelig at det var sørgmodigt. Jeg havde lyst til at købe dem alle sammen så de kunne komme ud af deres små bure - men ja, så ville der jo bare komme nye små stakler.
Det var forbudt at tage billeder, så billederne blev ufattelig dårlige, men jeg synes alligevel i skal have lov til at se dem;

Her tre små hvalpe som keglede rundt - Jens var vild med dem og fuldstændig færdig af grin. Han er vild med hunde!


Fisk i meget små poser;


Jeg vil skyde på at der var ca 8 katte i dette lille rum/bur:


Efter vores visit i dyregaden vandrede vi videre og jeg fandt en tøj butik hvor tøjet ramte min stil 100%. Jeg købte en fin kjole, som er virkelig sommerlet, jeg er sikker på at jeg kommer til at bo i den når først her bliver rigtig varmt. På udvejen så jeg at der var en 1. sal, så jeg er nødt til at komme tilbage dertil uden Jens i klapvogn! :-)

Jeg har nu været i HK i 1 måned og jeg fortryder ikke på noget tidspunkt at jeg tog afsted. Jeg vil nu nyde en af de sidste dage med min fantastiske udsigt fra min enorme seng. :-)

- Hav en skøn dag!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Må vi se kjolen?

Frk Seistrup sagde ...

Bestemt. Skal bare lige finde ud af hvordan den skal styles, den er nemlig gennemsigtig ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...