søndag den 24. juni 2012

Samsø








Mit eventyr i Hong Kong sluttede i torsdags, hvor jeg natten mellem onsdag og torsdag drog mod København. Det var vedmodigt at skulle derfra, jeg har oplevet så meget godt i Hong Kong og jeg har lært mig selv meget bedre at kende. Jeg har fået nye venner og bekendte, tabt 6 kg, fået kendskab til et nyt køkken, ændret mit syn på kinesere og Kina, set Shanghai og Phuket, oplevet verdens mest befolkede område Mongkok, fået meget stor kærlighed til kjoler og sidst men ikke mindst tilbragt enormt meget tid med min lille snut Jens.

Torsdag eftermiddag blev jeg modtaget med flag i lufthavnen af mor, mormor, faster, onkle, Alberte, Malthe, farmor, farfar, Emil, Simone, Carina, Christina og Simon. Herefter smuttede Simon, Emil og jeg ud til far. Her drak vi en sodavand og snakkede. 
Simon havde lovet stegt flæsk med persillesovs og eftersom han ikke selv mente at hans køkkenkundskaber var gode nok til dette, kørte han mig ud på bakken hvor vi fik alletiders stegt flæsk med persillesovs. 
Med en lille forsinkelse ankom Simon og jeg hos mor, hvor søde Julie, Sinaq, Thor, Naalu og Henrik trådte til udover folkene der også hilste på i lufthavnen. Hos mor sad vi i gården og drak kaffe og spise super lækker kage.

Allerede fredag morgen stod der nye oplevelser på listen - sidste uge med Jens - på Samsø. Billederne i ser ovenfor er fra stranden på Samsø.
Turen dertil blev noget hektisk. Jeg skulle møde Jacob og Jens kl 06.30 i lufthavnen. De landede klokken og 06.30, så for at slå ventetiden ihjel besluttede jeg mig for, at spise morgenmad på den eneste Starbucks der er i DK (sikke en prisforskel!) På Starbucks mødte jeg Jens' mormor. Ca 1 time efter kom Jens og Jacob ud i ankomsthallen. Herfra var der eller intet andet end fart på. Lejebilen blev pakket og afsted med os. Vi havde 1 time til at nå færgen og turen derhen tager normalt 1 time og 1 kvarter. Jacob havde fart på, så det så ud som om, at vi næsten ville kunne nå det. Han ringede til færgeselskabet og bade dem om, at vente på os i max 5 min. Færgens afgangstid var 08.45 og vi ankom 08.46 - færgen var netop sejlet. En meget ophidset Jacob fik styr på pulsen og booket tid på næste færge - 13.15! Efter 20 timers rejse var Jens og Jacob utrolig trætte, no wonder, så 4 timer i Kalundborg der bare skulle slås ihjel var ikke lige sagen! Tilfældigvis havde Simon job i Kalundborg og fik tid til at underholde Jens og jeg en times tid. 
Færgeturen gik fint og vi fik holdt Jens vågen til kl 19.30 og så sov putten ellers til kl 08.00 næste morgen.

Igår brugte vi dagen hos Jens' farmor som holdt Sankt Hans fest - havde glemt kamera, men tog lidt med Jens' farmors, så måske i kan få dem at se en af dagene.

God dag til jer derude :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...