onsdag den 21. juli 2010

Facebook = (intet) liv?

Jeg har lige tilbragt et par dage i et dejligt sommerhus med nogle skønne mennesker. væk fra larm, væk fra fjernsyn, og væk fra alt hvad der hedder internet og computer. Ikke mere end små 2 dage har jeg været væk og alligevel når jeg dårligt at sætte tasken fra mig, før jeg panisk griber min computer. www.facebook.com. Siden hvornår kan man pludselig ikke bare nøjes med en mobil. Ikke nok med, at jeg ikke kan leve foruden min mobil, nu har facebook overtaget alt hvad man kalder liv. Jeg bruger facebook til næsten alt. Man behøver ingengang at lave søde små invitationer til folk mere, for nu er det muligt at sende dem over fjæsen under det der hedder "begivenheder". Upersonligt!? Jeg mindes så tydeligt hvor vild jeg var med, at få fødselsdagsinvitationer, eller hilsner fra folk som var i udlandet, da jeg var mindre. Mine forældre fik jo næsten post hver evig eneste dag, og jeg sukkede efter at mit navn stod på bare et af de 10 breve der kom ind af døren. Som regel var det bare død trættende rudekuverter.
Idag får man aldrig sådanne hilsner eller invitationer ind af postkassen, næ nej, der popper bare en lille rød makør op med "1 ny meddelelse" i hjørnet af ens liv: facebook.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...