torsdag den 19. januar 2012

Tin Hau Temple

Selvom jeg ikke er særlig kulturelt anlagt, tænkte jeg, at det nu måtte være tid til, at se noget andet end Hong Kong's fantastiske markeder. Derfor tog Jens og jeg ud til Yau Ma Tai området hvor der ligger et Tempel. Dette tempel er dedikeret til Gudinden af søfarende Tin Hau. I min guidebog står der skrevet, at der i siden af templet er fyldt med spåmand, endda nogle der taler engelsk. Jeg har lovet mig selv, at jeg vil rykke nogle grænser herovre, men jeg turde alligevel ikke snakke med nogen derinde. I det at jeg havde Jens med og templet var tilrøget af røgelse, måtte vi hurtigt ud. Det var desværre forbudt at tage billeder derinde, så i må nøjes med en beskrivelse. Templet står åbent for alle, og tilstrømningen af mennesker er ret høj. Inde i Templet står der en i midten og vifter med røgelsespinde og oven over hende er der 10 måske 20 kæmpe røgelses spiraler. For enden er der en form for alter hvor folk går op og bukker. Der er meget farverigt og trods røgen en ret behagelig stemning.
Udenfor templet er der en slags "forhave" hvor rigtig mange mennesker sad og nød vejret. Her satte Jens og jeg os ned for at slappe lidt af inden turen gik videre til et marked ;-) Hehe!

Jeg tog lidt billeder af templet udefra, de blev dog ikke særlig gode, da jeg var i tvivl om, om man overhovedet måtte.



Efter en tur i Tin Hau Templet gik vi en tur hen til et af de to "Temple Street night market" I min meget anvendte guidebog stod der at markedet ville åbne omkring kl 16, men da vi ankom var ingengang halvdelen åbne endnu. Vi vendte næsen hjemad. 
Her besluttede vi alle fire at tage på Japansk restaurant. Jeg havde glemt mit kamera, så det blev ikke til nogle fancy madbilleder. Det kan måske også være en smule lige meget, da vi havde ret splittede følelser om oplevelsen. Der var ingen barnestol til Jens, så vi måtte skiftes lidt til at sidde med ham mens vi spise. Vi fik shashimi og misusuppe til forret. Suppen var super lækker, og den rå fik var da fin, men jeg foretrækker nu altså alligevel ris og tang til ;-)
Til hovedret fik jeg lidt forskellig slags kød - her var der noget der var super godt og andet der var knap så godt. Tja, vi fik ihvertfald mad :-)
Imorgen står den på alene tur til Hong Kong island. Jeg får fri i rimelig god tid, og så er ideen at jeg skal opleve det lidt i mit eget tempo. Jacob synes jeg skal gå på alene bar og hygge lidt, meeeen, den grænse er jeg nu ikke sikker på at jeg er klar til at bryde - vi får at se!

2 kommentarer:

far sagde ...

Jacob kan selv gå på singlebar :-)..

kunne være sjovt hvis du får lavet rigtig flotte foto kollektioner . måske du kan udstille dem når du kommer hjem.
Husk når du fotograferer mennesker at spørge dem pænt. Ved jeg jj gør ;-)..

Frk Seistrup sagde ...

Hahah .. Det tror jeg nu ikke han ville have noget imod. Ang fotos så har jeg ikke rigtig taget nogle super fede endnu. Men det skal nok komme. Tager ikke billeder af folk, men kan jo ikke bede en masse om at flytte sig bare fordi jeg vil tage et billede. :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...